2025-06-26

Moto Chiny

Chińska motoryzacja, mój temat ulubiony. 
Podpłacane artykuły wieszczą rozkwit i początek chińskiej auto dominacji w Europie, ba w całym cywilizowanym świecie. 
Proszę poczytać poniższą bzdurę, już sam nagłówek przytłacza! 
"Prawda o chińskich samochodach. Problemy dopiero się zaczną"
Zgodnie z tezą zawartą w tytule, problemy wbrew logice nie dotyczą właścicieli nowo kupionych Chińczyków, a firm samochodowych świata cywilizowanego, bo glob zaleją wyroby Made in China.
Oczywistym, że będzie ciut inaczej, za rok, najdalej półtorej problemy dotkną właścicieli i użytkowników chińszczyzny, auta zaczną w trybie ponadnormatywnym szwankować.
Póki co udaje się ukryć niedoróbki, bo nowych chińskich aut jest relatywnie mało i co istotne, dopiero przed chwilą wyjechały z Salonu.
Poniższy podaje dane, że na polskim rynku pojawiło się 20 marek chińskich. Tak, tak proszę Państwa, Chińczycy mają 20 tzw. niezależnych fabryk samochodów! Dwadzieścia niepowiązanych(?)fabryk aut z czego wszystkie państwowe, wszak w ChRL nie istnieje własność prywatna, a co za tym idzie prywatny biznes. 
Trend multiplikowania wyrobów samochodopodobnych, zupełnie odwrotny od światowego, gdzie łączy się wytwórców aut w duże holdingi, aby urealnić koszty, zaoszczędzić i być bardziej konkurencyjnym.

Poznań Motor Show, gdzie oficjalnie zadebiutowały w Polsce takie marki, jak Dongfeng, DFSK, Bestune, Hongqi, JAC Motors, Foton i SWM. W najbliższych dniach swoją działalność zainauguruje też oficjalny importer marki Chery.

Obecnie Polacy mogą już wybierać spośród oferty ponad 20 chińskich producentów. Biorąc pod uwagę, że przez ostatnie dwie dekady krajobraz polskich dróg kształtowało w przeważającej większości około 40 marek, nie dziwi, że spora część rodaków może czuć się przytłoczona chińską ekspansją. Dane światowej klasy analityków nie pozostawiają jednak złudzeń. Chińska ofensywa w Europie dopiero się rozpoczyna.
 

10 największych firm motoryzacyjnych według przychodów za ostatnie 12 miesięcy (TTM) w lutym 2025 r. to : Volkswagen, Toyota, Stellantis, Mercedes-Benz, Ford, General Motors, Honda, Tesla, Nissan i BYD .

Cywilizowany świat łączy się w duże holdingi celem obniżenia kosztów. Taki np. Stellanis, to konglomerat następujących marek do niedawna samodzielnych, mało tego nie tylko europejskich, ale i amerykańskich.

Dzięki fuzji Groupe PSA i Fiat Chrysler Automobiles, Stellantis ma potencjał do dalszego rozwoju i innowacji w branży motoryzacyjnej. Marki należące do koncernu Stellantis to m.in. Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall.

Cywilizacja Zachodnia idzie w odwrotnym kierunku zwierając szyki. Już niedługo okaże się kto miał rację. 
Kto za niedługo będzie miał problem, komusze Chiny, czy Zachód? Dla mnie, to pytanie retoryczne. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moto Chiny

Chińska motoryzacja, mój temat ulubiony.  Podpłacane artykuły wieszczą rozkwit i początek chińskiej auto dominacji w Europie, ba w całym cyw...